IT-elsősegély cikk a TP újság 2011 novemberi számában
Az IT-elsősegély rovat célja, hogy általános problémákra felhívja a figyelmet valamint tanácsaival segítse a felhasználókat.
Mikor tanácsos lecserélni az informatikai eszközparkot?
Az eszközpark megfelelő karbantartása, bővítése, cseréje kulcskérdés. A minőséghez nemcsak profi személyzet, hanem megbízható és hatékony informatikai háttér is szükséges. Tudjuk, hogy egy szerver meghibásodása akár a teljes ügyvitelt megbéníthatja, adatokat is veszthetünk. Egy kliensgép tápegység hibája miatt hosszabb időre használhatatlanná válhat a pénztárgép, a hibák elhárítása pedig költséges, főleg, ha ez normál munkaidőn kívül történik.
A szorult helyzeteket elkerülhetjük, ha szakemberek felügyelik a rendszereket és az eszközeinket. Így képet kapunk várható élettartamukról is, és megoldásokat a rendszeresen felmerülő problémákra. De ami még fontosabb, a hiba keletkezése előtt, tervezetten tudjuk fejleszteni a hardverkörnyezetet, megspórolva a sürgősségi szervizdíjakat.
A 3-4 éves eszközöknél már mindenképpen számítani kell azok meghibásodására, a javítás pedig sokszor drágább, mint a csere. Ráadásul a javítással csak elodázzuk a fejlesztést. Vannak kivételek, de az újabb eszközökkel nem csak hatékonyabbá és megbízhatóbbá tehetjük rendszereinket, hanem plusz szolgáltatásokat is tudunk nyújtani, áramot spórolhatunk, és a vendégben is pozitív benyomást kelt a gyors és gördülékeny kiszolgálás.
Melyek a legjellemzőbb szállodás, vendéglátós informatikai problémák?
A turisztikai szakmában is nélkülözhetetlenné vált a számítástechnika. Gyakori hiba, hogy a recepción, étteremben nincs elegendő munkaállomás, ami teltház esetén kellemetlen fennakadásokat okoz. Az is általános hiányosság, hogy a terminálok nem elég megbízhatók hardver, vagy szoftver oldalon, és a rendszeres ellenőrzésről, karbantartásról, illetve a megfelelő jogosultsági korlátozások beállításáról is sokan megfeledkeznek.
Figyelembe kell venni az adott munkakörhöz tartozó speciális igényeket is: egy felszolgáló munkáját jelentősen meggyorsítja, ha kézi pincérterminálon veheti fel a rendelést, a wellness részlegen pedig magas a páratartalom, a hétköznapi eszközök az ilyen körülményeket csak rövid ideig viselik el. Fontos az is, hogy elutaztatáskor ne kelljen perceket várni a számlára, mert lassú a nyomtató.
Amikor nem működik a hálózat, vagy meghibásodik a szerver, az ezekre épülő folyamatok kártyavárként omlanak össze. Ezért a berendezéseken nem szabad spórolni, és gondoskodni kell a normális üzemelési körülményekről és a rendszerfelügyeletről is.
Az újságban megjelent cikk megtekintéséhez kattintson ide
Rendszerfelügyelet:
Hardver-, szoftver beszerzés
De Place Club
Alkalmi IT munkáink:
Teljes géppark csere éjszaka, a 0-24 órás étkezdében
Honlap referenciák:

|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |